Alla inlägg under maj 2013

Av Jeanette Sjöberg - 18 maj 2013 23:20

 . .men du verkar inte känt likadant.



Lördag soliga lördag, känner att jag inte gett dagen det den har förtjänat för att varit så generös med vädret, men en liten picknick på dagen och en filosofisk kväll vid älven kändes som lagom för mig idag. Pågrund av min lathet så får jag väl kanske skylla mig själv att jag är så pass rastlös, kanske borde hitta på något radikalt som att typ hoppa i sängen eller hälla upp en kopp te, så living-on-the-edge känner jag mig just nu. Whop!


godnatt solstrålar.

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 14 maj 2013 21:43

 . .hockey!


Sitter och inbillar mig att mitt hallonthe(te?) smakar lika bra som glass och ser Sverige får stryk av Danmark, eller iallafall förlorat båda första perioderna, hoppas verkligen att någon tar sig i kragen och tar tag i det här. På tal om allting annat så känns det som om dagarna bara springer förbi och jag hänger liksom inte upp med tempot. Känns som om jag måste öka takten och sluka upp alla solstrålarna och göra om dom till energi för att peppa för sista veckorna i skolan. Hejja hejja! :)



/ Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 13 maj 2013 21:51

 . .we are a secret, can't be exposed.


Ikväll har jag en jag en sån där kväll då huvudet är alldeles tomt, sprang längs med älven och kunde inte tänka på någonting annat än det jag såg vilken var en otroligt vacker syn, solen, skogen och det skimrande vattnet. Det är nästan för sällan man stannar upp och uppskattar de lilla, tror verkligen att det ska bli ett löfte till mig själv, att verkligen ta vara på de små ögonblick som förgyller vardagen. Det kan vara vad som helst ett leende, ett hej eller kanske en klar stjärnhimmel. Jag tänker välja lycka.

       



/Jeanette



Av Jeanette Sjöberg - 12 maj 2013 22:47

 . . love yourself, all this time you have it in you.



Besökte den där huvudstaden för ett kärt återseende med Bruce, jag har tänkt ända sedan 2008 att det kommer bli sista gången jag ser honom live, men nu är det 5:e gången jag får uppleva magi och jag kunde inte vara lyckligare för det. Stockholm erbjöd inte bara Bruce men också en åktur i berg-och-dal-banan och jag vet att jag alltid kommer vara nervös och rädd men att åkturen ofta för med sig en härlig känsla av livsfarlig spänning, det är väl det som är det bästa med karuseller? 


Sitter nu hemma i Umeå och funderar på om jag skjutit mitt biografiläsande alldeles på tok för länge men funderar starkt på att ignorera mina tankar om det viktiga och njuta av lite mysig musik istället. Låter otroligt lockande tycker jag.  



Sov gott!

/Jeanette



Av Jeanette Sjöberg - 1 maj 2013 23:41

 . . det kommer svida till, men jag behöver det.



Förnuftet har väl aldrig varit min starka sida och jag antar att jag aldrig kommer lära mig att tänka ett steg i taget istället hoppar jag sju steg fram tänker alla möjliga scenarios som kan uppstå, så jag är beredd, så jag inte tar några snedsteg så jag inte misslyckas så jag inte gör någon ledsen eller att jag trampar någon på tårna. Så mycket för min önskade spontanitet som jag nog aldrig kommer tillåta mig att fullt leva ut, men jag tror jag måste inse att man bara är människa och att så länge man gör sitt bästa så kanske det är tillräckligt?


Godnatt kära ni.

/Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards