Alla inlägg under oktober 2010

Av Jeanette Sjöberg - 23 oktober 2010 16:36

 . .I do, I think about you day and night.


En vanlig fredag hos sjöbergs, musikprogram från 50-60 talet och jag måste säga, oj så charmigt allting var;koregrafin, sången, klädseln och framförallt frisyren ;D Allting var så glatt och klemcheckt och jag måste ju medge att ibland önskar man att man levde under den eran, musikmässigt. 


Jag önskar att jag får ledigt för att se lite 70-tals musik, närmare bestämt Slade på rock-kryssning, kanske kommer jag att stå och sjunga till tonerna av "Far far away" den 19 november, hoppas!


http://www.youtube.com/watch?v=3l6iOeCb39A&feature=related



/jean

Av Jeanette Sjöberg - 23 oktober 2010 16:34
 . .Back in eighteen-o-threeJames and Danny HeatonFound the ore that was linin' Yellow CreekThey built a blast furnaceHere along the shoreAnd they made the cannonballsThat helped the Union win the warHere in YoungstownHere in YoungstownMy sweet Jenny I'm sinkin' downHere darlin' in YoungstownWell my daddy worked the furnacesKept 'em hotter than hellI come home from 'Nam worked my way to scarferA job that'd suit the devil as wellTaconite coke and limestoneFed my children and make my payThem smokestacks reachin' like the arms of GodInto a beautiful sky of soot and clayHere in YoungstownHere in YoungstownSweet Jenny I'm sinkin' downHere darlin' in YoungstownWell my daddy come on the Ohio worksWhen he come home from World War TwoNow the yard's just scrap and rubbleHe said "Them big boys did what Hitler couldn't do."These mills they built the tanks and bombsThat won this country's warsWe sent our sons to Korea and VietnamNow we're wondering what they were dyin' forHere in YoungstownHere in YoungstownMy sweet Jenny I'm sinkin' downHere darlin' in YoungstownFrom the Monongahela valleyTo the Mesabi iron rangeTo the coal mines of AppalachiaThe story's always the sameSeven hundred tons of metal a dayNow sir you tell me the world's changedOnce I made you rich enoughRich enough to forget my nameAnd YoungstownAnd YoungstownMy sweet Jenny I'm sinkin' downHere darlin' in YoungstownWhen I die I don't want no part of heavenI would not do heaven's work wellI pray the devil comes and takes meTo stand in the fiery furnaces of hell
- Bruce springsteen
Av Jeanette Sjöberg - 22 oktober 2010 15:42

 . .like you were walking into a yacht.



Jag känner att jag har så många visioner men ingenting händer och jag har ingen lust att vänta så det är dags att förverkliga några av mina mål innan jag blir gammal. Vad har jag då för mål med mitt liv, nummer ett är väl att resa ut i vida världen, det andra jag vill göra är att lära mig att spela gitarr, det tredje är väl att hitta en utbildning som jag skulle kunna tänka mig ha roligt att gå; ingenting av dessa tre saker är omöjliga, det är väl bara sluta vara så jävla bekväm ;)

Jag önskar att jag har någonting relevant att skriva nästa gång för jag har skrivit det här inlägget 1000 gånger fast på olika sätt.


Nu är det helg för dom flesta, själv så jobbar man natt hela helgen, underbart!

Det blir ju vad man gör det till, eller hur?


/Jean


Av Jeanette Sjöberg - 21 oktober 2010 15:08

. . publiken på spänd redo för den stora drabbningen och på andra sidan där står vårat lag!



Nostalgitripp då man fann ungefär 50 av timrås matchprogram från säsongen 01/02 i flickrummet. 2001, då var jag elva år blott en liten flicka, haha! Vilka minnen, varje tisdag och torsdag då var det timråmatch och vi hade privilgumet att stå att sälja kaffe i periodpauserna, det är först nu som jag inser hur illa ett fåtal folk betedde sig mot oss, stog och skrek när kaffet inte var färdigt  dock var det värt det bara för att få den där platsen närmast intill sargen, Vilka tider! ;D


/jean

Av Jeanette Sjöberg - 17 oktober 2010 14:24

. . Bagism, Shagism, Dragism, Madism, Ragism, Tagism
This-ism, that-ism, is-m, is-m, is-m
All we are saying is give peace a chance


John Lennon, var en klok man.


Söndagar beskrivs ju väldigt olika beroende på vilken man frågar, vissa säger att det är en dag då man bara inväntar måndag, ingen bra dag alls, andra säger som mig, en dag för att slöa, den får gärna vara kravlös. På söndagar då ska man få sitta i pyjamasen hela dagen och äta snacks i soffan till fredagens tv-repriser ;) Det kallar jag en pang-söndag jag! :) 


Kan ju även tillägga att jag lyckats städat ur min garderob, hade kanske inte slängt bort  en hel sopsäck om inte min kära syster hjälpt till, hon började kika i min "spara" hög och frågade mig om jag använde alla dessa linnen med storlek för liten? Jag tyckte mycket riktigt att man kunde addera dom till min pyjamas kollektion, men jenny tyckte inte att jag behövde 10 olika pyjamaser när man kunde använda en T-shirt; och hon har förmodligen rätt :)   

Ciao/ Jeanet

Av Jeanette Sjöberg - 13 oktober 2010 01:52

 . .On a hippie trail, head full of zombie.
I met a strange lady, she made me nervous.
She took me in and gave me breakfast.
And she said, "Do you come from a land down under?"
Where women glow and men plunder.
Can't you hear, can't you hear the thunder?
You better run, you better take cover.


Requim for a dream, en historia om fyra människors drömmar, beroende och tragiska berättelse, en film som aldrig tar den där vändningen man hoppas att den ska ta, att alla ska leva lyckliga i alla dagar. Den var realistisk. Ibland tror jag att jag vill att filmerna ska vara förutsägbara, ett par träffas, allt är perfekt sen händer något, dom bråkar men lyckas ändå bli sams lagomt till slutet av filmen. Man mår bra efter att sett en sådan film, men samtidigt är det kanske inte är en sådan film man kommer ihåg, som får en att tänka och fundera, en film som aldrig kommer bli ett mästerverk. Requim for a dream var ingen film man mår  bra av att se men den fick en definitivt att tänka.


--

Ser definitivt fram emot helgen, dels för att jag har ledig helg, men mest för att jag äntligen ska få spela innebandy, DM i härnta!


/jean



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards