Alla inlägg under augusti 2011

Av Jeanette Sjöberg - 30 augusti 2011 23:37

 . .destruction.


I hemlighet har jag väl alltid drömt att ha ett eget garageband, kanske till & med få turnera runt hela världen och dela med mig av den musiken jag önskade att jag kunnat skriva, sjunga de toner jag önskat jag kunde nå, spela gitarriffen som ingen annan kunde eller kanske dessa som alla kände till & skulle kunna. Att få uppleva att få skapa dessa magiska ögonblick som bara kan göras under en konsert.


Idag kan jag ångra bittert att jag sket i att lära mig gitarr den där gången i 4:an för att kön till lektionerna var för lång, eller att jag aldrig försökt lära mig att läsa toner, eller så kanske jag ska skita i att sitta här att tänka på att det är för sent, om en 80-årig tant kan skaffa sig silikonbröst kan jag lära mig att spela gitarr vid 21-års ålder också. 


Satt & kollade på polar-pris banketten vilket gavs till Patti Smith, helt välförtjänt, fick en liten tår på ögat och insåg att jag kanske måste lyssna lite mer på den rockiga damen :)


Antar att det här var en helt vanlig tisdagsfundering.

Godnatt.


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 22 augusti 2011 01:12

 . .love thought me to lie.


Jag tycker inte om den känslan att tiden flyger förbi, jag tycker inte om att känna att den tiden vi har haft aldrig kommer tillbaka, jag tycker inte om att jag är nostalgisk men jag tycker ändå om nuet, på sitt sätt.  Låter det vettigt? Inte i mina öron, men det är så jag känner & det kan bero på att vin gör mig sentimental.



/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 22 augusti 2011 00:15

 . .I can't forget the time or place.


Om man får börja nyårslöftena tidigt iår eller sent rättare sagt ska jag lova mig själv att lära mig att spela gitarr, det är en sådan sak som jag velat ända sedan jag gick i tredje klass på lågstadiet, men som aldrig blev av för att kön till att få en lektion var för lång, en sådan sak som jag drömt om att kunna men som jag lagt på hyllan bara för att jag är lat, jag måste sluta lägga saker på hyllan av bekvämlighet, jag måste börja att sträva efter saker, sådant som jag vill som jag alltid ha velat.


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 21 augusti 2011 23:34

 . .and you know that kan be bad.


Sitter och smygdricker ett glas vin & kikar på nowhere boy, som men söndag ska vara. John Lennon, en legend, ett geni, en man som kunde skriva texter man aldrig skulle kunna tänka sig en människa skulle kunna skriva;


Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world.

 

Jag kommer alltid sörja att jag aldrig fick se han spela live.


Godkväll! :)

/Jeanette



Av Jeanette Sjöberg - 18 augusti 2011 05:16

 . .what you think about me.


Torsdag, klockan är 05:17 och jag är fortfarande vaken, har förvisso jobbat natt, men jag antar att de normala går & lägger sig, men jag tänkte väl inte vara normal idag heller, så jag drog en liten städning & funderar starkt på att ta en promenad runt i Nolby, gå mig trött.  


Tjolahopp.

/ Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 17 augusti 2011 16:07

 . . than to fade away.


Jag tror jag väntar på att alternativen ska komma till mig, att jag helt plötsligt ska komma i underfund med hur mitt liv ska se ut om jag bara fortsätter går i samma fotspår som jag gått i några år nu, det kanske är dags för en förändring en liten justrering för att jag ska förstå vad som är jag.


Idag var jag iallafall ut på en cykeltur på 1,6km, hejja hejja! Nu jävlar!


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 15 augusti 2011 14:33

 . . vad vi har är ett hus av kort.



Ny vecka nya möjligheter, undrar hur många som är lika optimistisk som mig att en ny vecka ska innebära nya vanor, en ny start. Men jag är positiv & tur är väl det.


Konstigt att det känns som om hösten kommit, jag som tyckte sommaren nyss började, jag har inte ens tagit ett dopp i det böljande blå än, jag har inte blivit sommarbrun än, sent påtänkt men jag måste verkligen göra en av dessa två saker innan sommaren är över, och jag tror mer på det andra alternativet eftersom jag har taskig hy dvs fräknar & jävulskap ;)


/Jeanette



Av Jeanette Sjöberg - 14 augusti 2011 03:42

 . .. var hon vackrare än mig?


Myser ner mig till Melissa Horn, ett bra avslut på en jobbarvecka, en bra start på en ledig "helg" :)  Jag antar att det var allt viktigt jag hade att säga:)


Godnatt/Godmorgon :)

Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards