Alla inlägg under april 2012

Av Jeanette Sjöberg - 21 april 2012 12:26

. . and get caught in the rain.



Sitter äter isländsk yougurt och funderar på om jag hinner iväg och träna om jag börjar jobba klockan 17. Ett hett tips till alla er som funderar på att bli sjusovare bli inte tidspessimist, ingen bra combo kan jag försäkra er om. Kanske ska ta mig i kragen och leta reda på gymkortet(för det har jag slarvat bort). 


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 20 april 2012 13:47

 . .that you leaving.



Jag är otroligt tacksam för att jag "ärvde" pappas musiksmak, annars hade jag nog gått miste om så mycket bra musik, så många otroliga texter och så många magiska gitarriff. Sitter och försöker bli på bra humör med lite four tops och Cat Stevens en härlig mix som kanske inte alla gånger går in i varandra med funkar alldeles utmärkt för att få mig att le för mig själv.


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 20 april 2012 12:55

 . .till vindarnas sus, ännu rullar kulorna på skolgårdens grus.



Jag vill ha sommar, bara ben,lätta klänningar, solsken & fräknar. Jag sitter och ser ut på en grå och tråkig himmel och kan ingenting annat än att längta till värmen och till juni,juli och augusti. Jag har ju sagt gång på gång att jag ska sluta att längta, eftersom sommaren kommer att komma så småningom men jag kan inte låta bli att se fram emot den bästa årstiden av dem alla, jag kan inte låta bli att längta efter 27 juli, då jag återigen ska få se en av de största legenderna inom musik-historien, Bruce Springsteen, ack vilket kärt återseende det kommer att bli.  Förhoppningsvis händer det någonting utöver det vanliga idag som får mig att glömma om den mörka himmlen och kalla regnet.


Till dess tar jag en kopp kaffe och drömmer mig bort.

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 18 april 2012 17:15

 . . anyway?


I veckan har jag anammat den enklaste vägen till en verklighetsflykt; bion. Eftersom jag inte har råd att åka utomlands så funkar Titanic alldeles utmärkt, satt i tre timmar utan att tänka på någonting annat än Jack & Rose och det mästerverk som den filmen faktiskt är, hade börjat bölat innan ens dom kommit på båten, kan det vara så att jag blivit blödig genom åren?


/Jeanette  

Av Jeanette Sjöberg - 11 april 2012 15:49

 . .pego!


Jag är nog en av dom mest obeslutsamma kvinnorna som existerar tror jag, nu fick jag en fixidé om en bartenderutbildning, dock vet jag inte om mina klumpiga fingrar är rätt för yrket? Jag måste börjar spara pengar så jag har råd att göra någonting annat än att ränna på Sundsvalls gator. Hejja hejja mig. Hur tusan gör man om man ska vara ekonomisk, har aldrig varit min starka sida.  Vi kör på det hurrni! ;D


/Jeaan

Av Jeanette Sjöberg - 9 april 2012 14:49

.. ADD.


Ah, börjar bli lite komiskt att de enda dagarna jag uppdaterar någonting är måndagar, antar att måndagar är bra för mig inspirationsmässigt, vi får väl se om jag tar ett stort steg och ser om jag lyckas skriva någonting imorn också. Var ut på en svängom igår & det var förövrigt riktigt trevligt, borde göra mer spontan utgångar, det är ju dom som är dom bästa, inga förväntningar bara förhoppningar(kan betyda samma sak).


Jag har en otroligt beslutsångest när det kommer till mina val av utbildningar och min framtid, ska jag studera? ska jag resa? ska jag jobba? Trodde att man skulle bli klokare med åren, men ju mer tiden går känner jag mig mer förrvirrad och mer ångestfylld, att jag inte trodde på magnus ugglas ord när jag var 15, varför längtar du när det går så fort ändå?

Kanske ska jag prova & se, man kan ju alltid ändra sig.


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 3 april 2012 01:20

someone you love.


Måndagar, verkar vara dom dagarna det kliar mest i mina skrivarfingrar. Sitter & funderar på vilken musik jag känner för att lyssna på just nu och kan inte komma fram till vilket humör jag är på, smokie, bruce eller Bob Dylan? Skulle vilja ha lite nya influenser(om det heter så) men jag halkar alltid in på related artist och hamnar nästan allid på mina favoriter, brist på fantasi? Känns en aning som så. Egentligen borde jag sova, men sen när blev det roligt att sova?


/Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards