Alla inlägg under januari 2013

Av Jeanette Sjöberg - 17 januari 2013 02:14

 . .dom vi är.


Jag verkar leva i upp-och-nedvända-världen, sitta uppe på natten, sova på dagen att äta pannkakor klockan 01:00 är inte okej. Jag antar att det här är vad några dagars ledighet gör med en nattuggla, jag vet att jag borde ligga och sova nu men jag vet inte riktigt om det är det jag känner för just nu konstig nog, kommer bli en omställning utöver det vanliga på måndag när allvaret börjar igen, kanske är bra för mig? :) 


Godnatt alla ugglor.

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 15 januari 2013 18:37

 . .when I close my eyes is you I see.


Jag känner mig en aning bortskämd när jag har en hel veckas ledighet framför mig helt utan måsten, ingen skola, inget jobb inga möten inte ens en tandläkartid(för det har man ofta?). Fick iallafall liten gitarrlektion av min vän Linus igår, tyckte lite synd om han och hans rumskamrater som fick lyssna på eländet det är tur att människor har tålamod. Så frågan är vad som står på menyn ikväll? Lite läsning? Se en film eller en serie? Är det dessa funderingar som brukar kallas för i-landsproblem, jag tror bestämt att det är ett tvättäkta exempel på ett bekymmerslöst problem, alltså inget problem alls.



Tjolahopp

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 14 januari 2013 17:33

 . .searching for the right, but it seems to avoiding me.


Poppar musik på högsta volym och dricker en stor kopp kaffe och känner att måndagar inte behöver vara dåliga dagar, tog en liten sväng till gymmet med Linus, Norpan & Issa, fick prova på lite beachvolleyboll, jag vet dock inte om landslaget kommer anta oss då vårt rekord var 5 grr över nätet men klart en rolig dag. Förhoppningsvis är inte dagen slut än, har gett mig fan på att iår är det året jag ska lära mig att spela gitarr, stackars Linus, han har ett hårt arbete framför sig. Önska mig lycka till!


Sol i sinne, brun inne!

Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 14 januari 2013 01:07

 . .damn unpretty


Andra inlägget idag inom loppet av en timme, kanske ett nytt rekord? Jag antar att det är såhär jag botar rastlösheten sitter och dansar för mig själv till massvis av låtar från 90-talet, det är så knäppt att det är så länge sen. Jag tycker det inte känns så längesen jag satt och kollade på disneydags med Jenny och John i vår gamla soffa hemma i kära Nolby, det känns inte som om det var 11 år sedan jag gjorde mig till åtlöje som lambretta på talangjakten, hur vågade jag det? Två år i rad också, eller ja andra året var det ju Emilia som förövrigt var en två år gammal låt när jag bestämde mig för att framföra den, men vad är tjusningen med att lyssna på vad alla andra lyssnar på? Gud det här hade jag nästan glömt bort, skrattar lite genant för mig själv och ser tillbaka på tiden som har varit med ett leende på läpparna, för visst var 90-talet bra charmigt? :)


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 13 januari 2013 23:58

 . .happy.


Småtimmarna, det är väl så dom kallas? Dessa timmar innan vi ser början på nästa dag, så många gånger jag suttit för mig själv och filosoferat under dessa sekunder och minuter och oftast så kommer jag inte fram till något vettigt, snarare gör saker mer komplicerat, men hjärnan är väl inte till för att fungera den här tiden på dygnet? Istället för att försöka göra saker svårare än vad dom är så tjatar jag ut låtar och stänger av tankeverksamheten och njuter av nattens lugn. 



Godnatt sötnötar. 

/Jeanette






Av Jeanette Sjöberg - 12 januari 2013 19:27

 . . som har älskat någon förut?


Kylan greppar taget om mig och Umeå, röda kinder och stelfrusna händer det finns ingenting annat att göra än att mysa ner mig i sängen under en varm filt och lyssna på musik som får mig att känna det jag känner. Huvudet är inte riktigt som det ska idag det är som ett litet moln som har lagt sig som en tät dimma i mina tankar, det kanske beror på att jag unnade mig för mycket starkt igår? Det känns ändå som så att det var värt det för ack vilken trevlig kväll vi hade igår, jag och Isabel hade lite tillställning i våran lilla lilla lägenhet och hur ska jag summera kvällen? Jag tror det räcker med att säga att jag har fina vänner och det är jag otroligt tacksam för :)


Godkväll

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 7 januari 2013 23:54

 . .I've been travelling for so long.


23år, jag borde ge några slags visdomsord som jag borde veta vid den här åldern, men jag vet inte om jag blivit så mycket klokare med åren, kanske mer medveten men jag vet inte om jag känner mig mer vis. Det är nog ingen fara, jag tror jag väntar med att bli erfaren tills jag blir 40! Kan man fortfarande skylla på att man är ung och dum eller passerar man den gränsen vid 20? Tycker att den ursäkten fortfarande funkar :)


Hade inte så mycket inspiration till något skrivande idag :)

Godnatt/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 7 januari 2013 01:01

. . .men jag är nog litegrann en sån som du gillar ibland.



Tom i skallen, känns som att varje ord jag tänker ekar litegrann men det kanske är så att söndagarna är sådana dagar där man kanske inte ska tänka på mer än ett ord i taget för då blir det för mycket. Jag fyller i mitt tomrum med lite musik från en svunnen tid och försöker tänka så lite som möjligt, känns liksom sundast så. Har iallafall haft en förträfflig helg och nu blickar vi framåt mot en vecka med inlämningar,presentationer och tentor. Hejja hejja!



Godnatt alla tänkare.

/Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards