Alla inlägg under juli 2012

Av Jeanette Sjöberg - 31 juli 2012 23:22

 . . .you must have seen her.



Sitter och surplar på en kopp te(the?) och lyssnar på fantastiske Elton John och inser att mitt liv snart kommer förändras drastisk och jag kan inte riktigt förstå det, flytta hemifrån och studera. Det känns otroligt stort för lilla mig, jag har ingen aning vad som väntar men jag är förväntansfull och jag antar att det är det viktigaste. Har jobbat två dagar sedan semestern nu och idag känns betydligt mycket bättre än igår, så det är ju toppsnäcka :) I och med jobbstart innebär också nyttiga tider för mig, 5kg till så är jag på min målvikt, hejja mig, jag vägrar tänka negativt nu, det är sommar och jag är lycklig :)


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 30 juli 2012 10:08

 . . far this time.


Idag återgår jag till verkligheten efter 3 veckors semester, nu är det slut på onyttigheterna och det känns otroligt bra, och för en gång skull känner jag mig peppad. Det känns inte så himla hemskt att gå till jobbet idag då regnet bara öser ner, eller ja nu överdrev jag lite, det duggar. Önska mig lycka till :)



/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 29 juli 2012 21:05

 . .in the night.


Jag är helt mållös, Bruce & the E street gav mig två magiska kvällar, två oförglömgliga kvällar. Jag kommer nog aldrig få vara med om någon liknande konsert, jag skrek, jag grät, jag sjöng tillsammans med 66 000 andra själar på Ullevi, det var som om jag drömde, det finns ingen artist som kan uppträda som Bruce gör, jag har aldrig sett Bruce som jag såg honom i helgen, han var galen av glädje och passion. Jag hoppas och tror av djupet av mitt hjärta att jag kommer få återse honom.


 


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 24 juli 2012 11:34

 . .when you get the blues.


Sitter ute på altanen och försöker fånga sommarens första(sista?) solstrålar, jag som evig optimist hoppas på att få lite  färg, dock vet jag inte om jag ska hoppas på för mycket när en ekvation med minimalt solsken och taskig hy(fräknar) oftast inte resulterar i brun mage ;) Men inte är jag bitter för det.


På fredag får jag återse min kära Bruce, min hjälte en musiklegend Springsteen. Kommer bli magiskt och jag tvivlar inte en sekund på att alla mina förhoppningar kommer att infrias.


Passa på att njut av sommaren hurnini, det ska jag göra :)


/Jeanette



Av Jeanette Sjöberg - 23 juli 2012 17:29

 . . you're covered in roses.


Rastlöshet beskriver min dag idag, kunde inte komma på något bättre att göra än att åka och shoppa med lillebror, inte helt fel det heller förutom att jag kanske borde hitta någon bättre aktivitet, en som är mer hälsosam för min plånbok. Sitter och inväntar fotbollsträning, ska bli jävligt skönt att komma igång igen efter 3veckors uppehåll. 


/Jean 

Av Jeanette Sjöberg - 22 juli 2012 14:37

 . .  changes.



Svensk sommar kommer nog aldrig bli perfekt, men samtidigt är så typisk svenskt att klaga på allt som inte är "lagom", det är för varmt, det är för kallt, det är för regnigt det är för soligt. Jag tänker inte vara sämre än att klaga över att den här kära årstiden är alldeles för kort. Hela året är egentligen för kort, tiden går för fort, det känns helt sjukt att det är ett år sedan det otänkbara hände på Utöya, att en enda människa kan orsaka så mycket smärta så mycket sorg. Det är för stort för mig och för många andra att förstå, att förstå hur man kan avsluta en annan människas liv, ta död på någons drömmar på någons hopp, helt ofattbart. Idag ägnar jag en tanke till Norge och till alla som blivit drabbad av de hemska terrordåd som skedde för precis ett år sedan. 


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 12 juli 2012 16:24

  . .for summer.


ANTAGEN! Jag är nu officiellt student på Umeå Universitet, jag antar det är mina nerver som talar när jag sitter och funderar fram och tillbaka om jag gjort rätt val, men nu ska jag sluta med det :D För det här blir superbra, plus att jag och Issa har hittat en jättefin lägenhet :) Tjolahopp.




/Jean

Av Jeanette Sjöberg - 9 juli 2012 11:50

 . .you're giving.



Semester, kära efterlängtade semester det spelar ingen roll att det regnar även om det är oinspirerande för att det är så otroligt skönt att känna att man kan göra precis vad man vill i tre veckor utan att behöva planera. Funderar starkt på att ta en tripp upp till Jocke och till åkersjön.


Jag måste berätta att jag är otroligt stolt över mig själv, jag gick totalt tre mil förra veckan, jag hoppas bara att jag kan hålla i den goda vanan, men vi får se, vågar inte ha för stora förhoppningar :)


/Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards