Alla inlägg under februari 2009

Av Jeanette Sjöberg - 23 februari 2009 02:55

   . . ditt ena strumpeband har stulits utav någon som saknar dig ibland.


Sitter här i min ensamhet och njuter till lite Bob Marley musik :) Mys

Det är konstigt vad mycket man hinner tänka när man sitter själv. Jag vet inte riktigt vad det är för tankar, men tankar är det nog :)



Av Jeanette Sjöberg - 16 februari 2009 15:55

 . . lucky day



Alltför mycket saker att göra, det hör mig mentalt slö, jag vet inte var jag ska börja, när jag väl börjar, så är jag inte effektiv. Att skriva om en konlikt som pågått i 15 år på sju sidor, på tre-fyra veckor, hemma. Känns lite heavy-duty, jag vet inte, känns dock löjligt att ens ha manken att klaga när man läser om kongo konflikten, då känns mina problem minimala, inte ens värt att nämna.


Sitter förövrigt och fördriver tiden med att lyssna på Bruce Springsteens nya platta,riktigt bra, kan inte längta mer än nu tills den 7 juni :) 


Antar att jag borde återgå till mitt kära skolarbete.


Over and Out

Av Jeanette Sjöberg - 15 februari 2009 16:31

Ännu en söndag utan någonting gjort, har saker att ta tag i som jag verkar strunta i att ens börja med, prov som ligger framför mig, uppsatser som snart ska inlämnas, men motivationen och inspirationen är minimal.  Nyckeln är väl helt enkelt att sätta igång inte vara rädd för misstag, perfektion är bara jobbigt och omöjligt att uppnå, så ett tips till mig själv, sluta tänk och börja skriv!


Idag har jag iallefall varit ute med familjen Ott, åkt skoter ute på åkrarna och skogarna kring Njurunda, det låter riktigt bondigt, men det är mysigt och roligt. 


Längtar som aldrig förr till den sjunde juni, då står jag på stockholms stadio, och njuter av en av musikens största legender, Bruce Springsteen.

Jag kommer nog att gråta av glädje, om inte, så kommer jag vara världens lyckligaste.      



/ Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards