Alla inlägg under december 2012

Av Jeanette Sjöberg - 27 december 2012 02:14

 . .vänskapen är din stolta moder, rättvisan är din broder, freden är din syster och kampen är din fader.


Det finns vissa människor som påverkar ens vilja till att bli del av någonting större att sträva efter att sina mål och drömmar. Såg en dokumentär om Olof Palme ikväll, och det är en människa som facinerar mig, han om någon vågade stå för vad han tyckte, han drog sig inte för obekväma debatter och väckte liv i så många viktiga frågor. Det är människor som han som får en att vilja påverka världen i rätt riktning, nu vet inte jag om jag någonsin skulle vilja bli politiker och jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna göra för att påverka världen, men flera myrsteg blir väl till sist ett elefantsteg? 


Jag satt och funderade på det härom dagen att det finns så många gånger jag tänker någonting bra om olika människor på olika sätt och vis men att det är så sällan jag säger det till människor i fråga, man är alldeles på tok för dålig att ge komplimanger. Så jag har som mål att säga minst en komplimang per dag och såklart ska dessa komplimanger komma från hjärtat.


Det var mina funderingar idag :)

/ Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 25 december 2012 00:00

 . . on a cold winter's eve, you promised me broadway was waiting for me.


Dopparedagen, Julafton, Jul, Afton med jul det är dagen eller rättare sagt högtiden som är min absoluta favorit bland alla högtider till och med bättre än min egen födelsedag,dock är min födelsedag inte längre någonting att fira, efter 20 ses inte längre ett år äldre som någonting att se fram emot ;) Det är naivt av mig att hoppas på samma julkänsla som jag kände när jag var 8 år, det var på den tiden jag inte kunde sova för att jag var så förväntansfull. Jag låg hela natten och glodde på den lilla mini-granen som jag, John och Jenny hade på vårat rum och jag kan fortfarande minnas hur jag försökte lyssna på vad mamma och pappa sa medans de slog in våra paket. Jul nu kanske aldrig kommer ge samma pirriga känsla, men den kommer alltid vara någonting magiskt, någonting utöver det vanliga :) 



God Jul alla mina kära vänner, hoppas att ni haft en lika mysig jul som mig :)

/ Jeanette

   

Av Jeanette Sjöberg - 20 december 2012 23:16

   . .love :)


Packa hit och packa dit, en sko där en tröja här en klänning dit en tandborste hit, någon sa en gång att packa är som att spela tetris att få allting att passa i en väska stor som en fingerborg. Tur att love actually gick på tvn idag, förgyllde hela den här dagen i ett halvtomt Umeå! :) Imorgon beger jag mig sydligare breddgrader, exotiska Sundsvall, eller exotiskt och exotiskt jag får iallafall träffa mina nära och kära för att äntligen för att fira den efterlängtade julen. Nu ska jag återgå till mitt tetrisspel, önska mig lycka till!


Godnatt

/ Jeanette        

Av Jeanette Sjöberg - 19 december 2012 22:57

 . .heavy!


19 december, det känns som om jag måste kolla i kalendern sju gånger för att förstå att det stämmer. Vart är alla julklappar jag borde köpt? Vart är julpyntet jag borde ha och var är julkänslan som jag borde känna? Hemresan till gamla kära Sundsvall kanske gör min sinnestämmning gott och kanske jag känner att Grinchen inte har snott julen ifrån mig iår.Ska bara se till att få ner i princip hela min garderob i en liten liten väska och se till att jag själv kommer med på tåget på fredagmorgon så ska vi nog se att det kan bli en riktig god jul från oss alla till er alla :)


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 19 december 2012 00:43

 . .but nothing was worth it.


Jag vet inte om kvällar är så bra att vara vaken på egentligen? Ibland kan de vara de bästa som finns, men jag antar att med mörkrets fall så smyger sig tankarna på, sådana där tankar som gnager en ibland som man från gång till gång lägger ner i en låda och stänger locket på. Egentligen vet jag inte vad jag pratar om men en förklaring är att klockan är 00:49 och att min hjärna är inställd på funderarmode blandat med trötthet, kanske inte världens bästa combo? :)


fundiluring.

Godnatt / Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 18 december 2012 21:48

 . .don't cry.


Känner mig ganska löjlig just i detta ögonblick kan jag väl pinsamt erkänna, sitter och blir rörd av en serie seriöst sprudlande, hur är det möjligt? Ibland så önskar man att livet var lite av en film och självklart alltid med ett lyckligt slut och perfekta kyssar och musik som förgyller varje sekund, jag undrar hur min film skulle se ut? Lite likt Bridget Jones kanske? Känner att det är en rollkaraktär jag kan identifiera mig med förutom cigaretterna och korta kjolar då.   Men allt annat,nyårslöften jag inte kan hålla, blå soppa, underbara vänner och en man som älskar mig precis som jag är. :)


Om ni har glömt det så kan jag påminna er, det är snart jul :)

hoho

/Jeanette  

Av Jeanette Sjöberg - 17 december 2012 00:50

 . .want it to be.


Hit me baby one more time, hur gammal var jag när den kom ut? Just det jag var alltså 8 år gammal. 1990-talet var ju bra tider det alltså, disneydags på fredagarna och solede skola på veckorna där de största problemen var vilken man skulle umgås med på rasten. Nutiden ser kanske lite annorlunda ut, det är ju bara 14 år sedan, vissa saker är desamma att jag fortfarande går i skolan och har prestationsångest och jag har väl en annan version av disneydags på fredagarna som inte längre är darkwin duck och ett glas cola utan en flaska vin och en vurpa på dansgolvet. Mitt 8 åriga-jag hade nog inte sett sig själv på Umeå Universitet pluggandes till kulturgeograf för på den tiden ville jag bli vetrinär och jag citerar mitt 8-åriga jag: "jag vill helst laga får eller kanin". Jag kanske ska tillägga att jag inte blivit bättre med orden med åren, men jag är fortfarande en lycklig människa.




/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 12 december 2012 00:34

 . .cause today I've find my friends, there in my head.


Det blåser upp till storm ute inatt, snön yr och väggarna knakar och om det inte hade varit för att jag varit mörkrädd hade jag gjort ett ärligt försök till att berätta en härlig spökhistoria för er, det räcker med att jag tänker på spöket laban och känner en visst obehag. Jag trodde för en stund att mörkräddheten skulle avta när jag blev äldre, att jag inte skulle tro på att det bodde monster i garderoben vid 22 års ålder. Bara för att jag skriver om sådana här hemskheter är jag nervös över att någonting under min säng ska komma upp och bita mig i tån..hemska tanke.


Godnatt!

/Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards