Alla inlägg under juni 2012

Av Jeanette Sjöberg - 29 juni 2012 18:22

 . . half.


Moler i mig chips i brist på annat, sörjer en aning att jag ska upp i ottan imorn, men vad gör det om 10år? Precis, finns ingenting att vara deppig över då det snart är semester, och som jag längtat. Jag får iallafall lite fredagskänsla när jag pappa balou spelar hög musik och alla statusuppdateringar om att knäppa en kall, klart jag är glad för allas skull att det är helg.


Peppa hurnini, det är snart tisdag, då kan ni vara glad för min skull ;)

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 27 juni 2012 12:12

 . .flytta flytta.


Sitter och dricker en stor kopp the och lyssnar på sommarens plåga med Alina Devecerski och även fast jag inte vill diggar jag med, toppsnäcka det där antar att det är sommarkänslor som talar, hur dom har infunnit är väl ett under med tanke på hur sommaren har varit.  En dusch på det här så kanske jag blir pigg :)



/Jean

Av Jeanette Sjöberg - 26 juni 2012 01:56

 . .och mindre, det kommer annat emellan och det är bra.


Sitter och dricker te, lyssnar på Melissa Horn & snörvlar alldeles ypperligt sätt att spendera måndagsnatten på, kanske borde sova men jag känner att mitt nattuggleintresse är större än mitt behov av att sova. Var en sväng på biografen idag och såg Prometheus, inte riktigt min typ av film, rymd i all ära men har väl aldrig varit den där alientjejen, kände väl mig lite besviken hur den byggdes upp och upp för att sedan plana ut på slutet. 


Igår blev det en liten söndagsdrink med Jonas och Aron, ett väldigt bra sätt att avsluta veckan på, blev till och med en eftersläckare för att sedan få göra den klassiska walk-of-shame på måndagmorgonen, tur att vi var tre och inte bara en som fick möta alla working-class heroes som var på väg till arbetet.


Sommartiden går på tok för fort.

Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 23 juni 2012 15:15

 . . .nanana!


Det är någonting magiskt med midsommarafton, den har inte den där fiaskofaktorn som sista april tenderar att ha, även fast man har förväntningar så brukar dom ändå uppfyllas på något vis. Igår gick jag i tonårens spår och spenderade aftonen på bergafjärden, mysig kväll med en sjungade Aron och många rom & cola, fick till och med spela brännboll på stranden, det var en kväll som jag sent förglömmer, en kväll som jag kanske inte hade förväntat men ack så mycket bättre, det må låta överdrivet men ack så sant. 


Idag sitter jag och sippar på en Red Bull & smaskar på en pistagebulle i väntan på att arbetskjortorna ska bli arbetsbara(rena), för idag blir det jobb inpå nattimmarna för att sedan få mig en ledig söndag & en ledig måndag.


Tjolahopp alla midsommarkransar.

/ Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 21 juni 2012 16:55

. nanana, life is life.


Sitter & hinkar i mig te i hopp om att sluta låta som en gammal överkörd kråka, tror inte att det hjälper men att inbilla sig brukar ju funka lika bra i mitt fall. Snart drar det ihop sig till en av mina favorithögtider, midsommar. Midsommaren är som bäst när jag får spendera den i gamla goa mellanfjärden på en picknickfilt med familjen. Men iår ser det ut att bli ett högtidligt arbetspass, kanske jag ändå får unna mig ett glas vin på kvällskvisten, känna att det är juni, känna att det är sommar och snart semester :)


/Jean

Av Jeanette Sjöberg - 19 juni 2012 23:38

. . .honey.


Klockan är 23:39 och jag är superpigg & superrastlös, otroligt dålig combo på en vanlig tisdagskväll, om det ändå hade varit en vacker sommarkväll hade man kunnat tagit en spontan tripp till dyket och tagit ett nattdopp, men icke sa nicke, vädergudarna passade på och gav oss den kallaste juni sen 1878. Typiskt svenskt av mig att klaga på vädret, är det inte för varmt så är det för kallt för blåsigt, för snöigt och till och med för soligt :)  Men som tur är har jag inte semester förrän till Juli så då hinner väl saker och ting ordna upp sig, och då mitt gott folk jäklar vad jag ska njuta av ledigheten :)



/Jean 

Av Jeanette Sjöberg - 19 juni 2012 16:32

 . .we are young.



Tisdag och jag känner att saker och ting börjar falla på plats, en liten vägskylt vart mitt liv är på väg. Idag tog jag ett stort steg och ringde in och lämnade intresse på en lägenhet i Umeå och till hösten så kanske eller säkerligen blir det en flytt då jag ska dit och studera turism. Var och unnade mig en dator, tänkte att det var en bra investering då jag förmodligen kommer att behöva en när löven blir gula. Jag vet inte om det här är mitt kall i livet men jag inser ju nu vid 22 års ålder att det förmodligen inte kommer slå ner en blixt ifrån klar himmel med en stor text i neon som säger vad jag kommer vilja hålla på med i resten av mitt liv, jag antar att jag måste pröva mig fram, stappla och förhoppningsvis kommer jag hitta det som är rätt för mig, sen om det kommer krävas omvägar som tar mig dit, det får jag räkna med. 


Hejja mig! :)


  

Av Jeanette Sjöberg - 8 juni 2012 00:01

   . . anger.


Läser gamla blogginlägg och känner mig nostalgisk, än en gång men just idag känns det bra, fick fälla en tår för det förlutna för alla de fina stunder jag haft, jag har ju insett hur svårt det är att faktiskt leva i nuet, men lever alldeles för ofta i morgondagen eller i förrgår, varför kan man bara inte njuta av stunden, antar att carpe diem inte varit ett ordspråk som talat mycket för mig. Igår är väl ett alldeles ypperligt exempel, vi sitter vid vattnet på en brygga i ett soligt sverige och har trevligt, men jag kan inte sluta tänka på att jag ska jobba dagen därpå? sämst, jo tack jag vet.


Idag är en sån där dag jag kan känna mig lite patetisk, om man får göra det, jag har sagt att jag ska förgylla mina drömmar sen våren 2009m tji fick jag. Men nu får jag sluta, i grund och botten är jag en nostalgisk optimist som njuter av livet. :)) Nu är värmen här och sommaren 2012 kan bli någonting utöver det vanliga, det blir ju vad man gör det till! :)


/Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards