Alla inlägg under september 2012

Av Jeanette Sjöberg - 23 september 2012 23:59

 . . .tell you I'm sorry.


Söndag igen, tiden går så otroligt fort. Har iallafall spenderat helgen hemma i Sundsvall, träffa familj och vänner och bara myst på. Det konstiga nu är att det som var min vardag förut känns exklusivt att få göra igen, såsom umgås med dem som jag bryr mig om, jag uppskattar det så otroligt mycket, varje liten sekund. Så nu är jag tillbaka till min nya vardag i Umeå och min och Isabels lägenhet, har försökt och läst lite samtidigt som jag njutit av att det faktiskt är söndag. Har ställt klockan på 07:15 imorgon, får se om jag tar mig till gymmet innan jag beger mig till universitet.

Hejja Hejja! :)


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 20 september 2012 13:08

 . .ma and pa.


Jag älskar Umeå, jag älskar studentlivet. Har haft två otroligt roliga nollningsveckor med mycket fest och många nya människor, nya miljöer och självklart studerande. Har väl inte riktigt fattat att jag ska bo här i tre år och att det här är mitt hem än, men jag antar att känslan kommer snart infinna sig och jag tvivlar inte på att jag kommer trivas mindre för det.


     


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 10 september 2012 14:59

 . .are down.



Vilken skillnad det har blivit för mig att flytta upp till Umeå och till studerandet, jag som haft ett heltidsjobb, fotboll och innebandyträningar är inte van vid all den här fritiden jag fått nu, jag klagar inte, men oj! Två timmars föreläsning idag sen har jag suttit för mig själv och läst hela dagen, tvättat och klockan är bara 15, undra vart jag ska ta vägen resten av dagen ;) Ska väl dra mig iväg till gymmet och göra någon nytta där.


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 4 september 2012 14:04

 . . from my friends.



Nu är jag alltså Ume-bo, dock inte på papperet än men jag sitter iallafall i detta nu i min och Isabels lägenhet i centrala umeå, har väl inte riktigt förstått att det här ska vara mitt hem i tre år(förhoppningsvis). Jag stormtrivs som student, lätt att säga efter två dagars studier och en vecka fylld av nollning och fest. Har hunnit med att träffa massvis av trevliga människor och har till och med undersökt Umeås uteliv, dock har jag mycket kvar att lära. 


Nu ska jag läsa några till sidor om Svensk turismindustri sen så blir det en sväng till affären för inköp av korv och diverse, för ikväll står grillning på schemat. Whop!


/Jeanette



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards