Alla inlägg under maj 2009

Av Jeanette Sjöberg - 25 maj 2009 23:13

 . .bring your sweet loving



En mysig måndag i solskenets Liden, en idyllisk svensk liten by några mil utanför Sundsvall. Dagen började fint, kände mig som sporty-spice i min fräcka mjukisdress & sittunderlag, vi började våran expedition robinson/Åsen naturreservat tur klockan 09;45. Roy Resare inledde våran sightseeing med att visa en bränd stubbe, ironiskt lät det. Men det var faktiskt intressant att höra om den lilla skyddade skogen. Några minuter in på turen så började min mage att kurra, så jag tänkte som man brukar göra på alla utflykter; när är fikat? ;D Men jag behövde inte vänta länge innan vi slog läger inne i djurriket! Möw ;D Efter fikat fick vi en undervisning om hur tjäder bajs kunde se ut; som torkat barr kan jag berätta för alla som är intresserad. Efter Liden tour, skulle vi av någon anledning bestiga berg ;D Det var tydligen en kort väg som kändes väldigt lång, men utsikten var dock slående :)  Efter bergsbestigningen tog vi en tur till Liden Centrum, där vi fick se prov på hur coola killar kunde köra trimmad moped utan hjälm :O Det var fränt.  Vi tog en glass i solskenet sen tog vi minibussarna hem igen. Förövrigt så har jag haft en bra dag ;) Möw



Fotboll har jag spelat såhär på kvällskvisten, gick väl inte som vi ville direkt, förlorade litegrann, men tjejerna kämpade tappert tycker jag :)


Tjoflöjt. / Jean 

Av Jeanette Sjöberg - 17 maj 2009 05:18

. . my world.



Nu sitter jag här, klockan är 05:19, jag som just kom hem från en natts arbete, tänkte att det vore smart att plugga nu när man ändå är pigg, right! Det har inte tagit sin början, och min idé som by the way startade som en riktigt bra idé har nu slutat i att jag tycker det låter som en dum idé. Eller?


Jag är lite förrvirrad tror jag, det går i vågor. Kan inte bestämma mig riktigt, tycker jag var jobbigt, men när intresset tryter ibland så känns det som det vore sin rätt, men det skulle ju kännas bra knepig, plus att jag har ju roligt också. Möw. Jaja


Måsar är rätt rolig att kika på, vi på jobbet hade lite animal-planet-isch underhållning då vi slängde ut de sista stripsen; ordspråket stämmer iallefall, om att man är en gam, fast dom var inte gamar, och i djuren värld så verkar det vara en fördel att ha pondus, om inte annat; att vara stor.


Vad ska jag nu göra? Studera eller sova? Får väl se.

Av Jeanette Sjöberg - 13 maj 2009 21:19

 . . om du stannar en stund och låter mig försiktigt blomma ut.

Lova att du aldrig glömmer bort mig.




Det är konstigt hur dofter kan få en att blicka tillbaka till det förflutna. Mamma hittade en parfym efter farmor idag, den luktade precis som farmor. Det kändes precis som om man satt i hennes knä eller kramade om henne igen. Det känns så konstigt att det är så längesen vi sågs, 10år, det är sån lång tid, ofattbart. Saknar dig farmor.


Jag förstår ingenting :/


/ Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards