Alla inlägg under augusti 2012

Av Jeanette Sjöberg - 22 augusti 2012 16:30

 . . if I sang out off tune.


Tar mig en kopp kaffe och knyter mig fast i stolen för att inte röra den oemotståndliga chokladbollen som jag vet ligger på hylla tre i kylen. Jag ska väl försöka mig på att bli lite nyttig till skolstarten och allt, vore ju supertrevligt att komma i en storlek mindre, antar att det är de fyra första veckorna som är jobbiga, men vad gör man inte? (haha)

Suttit och kikat på bloggen kroppsbilder och inser att man ska kanske sluta bedömma sig själv så hårt, alla är vi unika, man kanske ska försöka komma på någonting man tycker är bra hos sig själv istället för att skriva upp alla 1000-tals punkter man hatar.


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 21 augusti 2012 22:07

 . . down low.



Sörplar på en kopp the efter en cykeltur i "höst"mörkret, tycker faktiskt att det ska bli mysigt med hösten, få tända lite ljus och ta på mig mina efterlängtade koftor. Jag är alltid såhär inför en årstid, positiv ända tills jag blir less på den, ungefär en månad efter att den börjat. Jag antar att det är så med alla årstider, eller alla förutom sommaren, för den är alldeles för kort. Men nu inser jag faktum och istället för att sörja tänker jag se fram emot den mörkra men ack så vackra hösten. 


Idag fick jag grönt ifrån csn med alla lån och bidrag, vilket menar ett steg närmare flytt, ett steg närmare Umeå.


/Jeanette



Av Jeanette Sjöberg - 21 augusti 2012 00:20

 . .my heart.


Hur förväntansfull jag än är så kan man multiplicera det med nervositeten jag känner inför mina val, även om jag vill slå bort mina tankar om jag valt rätt eller fel,så antar jag att man får det på köpet de gånger i livet man ger sig någonting nytt, någonting man aldrig gjort förut, någonting som kommer förändra sitt liv, förmodligen till det bättre. Nu har jag iallafall inhandlat all litteratur förutom en bok som jag måste ge mig ut på jakt efter i veckan, sen kanske jag känner mig lugnare. Fick veta idag att allt är klappat och klart med lägenheten, vilket känns otroligt bra. Nu ska jag lugna mina nerver och omfamna min framtid.


/ Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 19 augusti 2012 17:07

 . .wasteland.


Jag är förmodligen en av dem få som ska studera men att inte riktigt veta till vad, men idag när jag var in på turismprogrammets hemsida så såg jag att dom länkat en hel del tjänster som verkar hur roligt som helst, kan verkligen tänka mig att arbeta med att utveckla destinationer, optimera servicen för kunder. Så det kan finnas en chans att jag kanske kommer att lyckas åstadkomma någonting i framtiden.


Jag har gått ner mig i någon slags socker-period, synd då jag varit så duktig fram till nu. Men vad gör man inte för en kaka på en söndag. 


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 15 augusti 2012 17:04

 . .  and I was over.


Vilken toppdag det varit idag, alldeles perfekt ledig dag. Jag, Jocke, Issa och Ewe på en solig strand i det vackra galtström, myste på och pratade om diverse, alla utom Issa var för feg att bada. Sen tog vi en tripp upp till cafeét för en langång och kronsaft, mumma.


Fick ett samtal från en student från turismprogrammet idag, som undrade om jag hade några funderingar inför den kommande terminen, total mentalblock hade jag, lyckades väl komma fram till en fråga eller två. Men jag känner att det får gärna bli sista augusti nu och skolstart, kan knappt vänta :)



/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 15 augusti 2012 00:58

 . .three-clock-a-rock.


Sitter och får en gnutta panik över att jag inte kan hitta någon litteraturlista inför den kommande terminen samt att jag börjar bli stressad inför insparksmötet(konstigt nog). Jag undrar om det är mina alltför bekanta studienerver som börjar titta fram? Oj vad jag saknat dem, har inte sett till dom på tre år. Snart kommer väl den här bloggen vara fylld av mina prestationsångest-inlägg och nervositeten över att skicka in uppgiften-i-tid-inläggen :) Jag vet att trots alla mina svaga nerver när det kommer till att studera så kommer allt vara värt det, för som jag ser fram emot att lära mig saker igen och som jag ser fram emot att bli inspirerad till min kommande karriär som jag förövrigt hoppas på att bli lyckad.


Klockan är nu 01:05, så även om jag jättegärna skulle veta vilka böcker jag behöver så kanske det inte är rätt tidpunkt att leta reda på dom nu, så jag får gott vänta till imorgon, nu får jag bara se till att få mig lite sömn så jag orkar med en fin dag på stranden imorn med Ewe, Issa & Jocke :) (Ja, det kommer bli bra väder, för er som tvivlar).


/Jeanette  

Av Jeanette Sjöberg - 14 augusti 2012 02:18

 . .I'll have a date with the moon.


Rival of Sons, vilken musik, tänka sig att jag aldrig hört dom förrän nu och den första gången jag hörde dem var på Sundsvalls Gatufest, live. Jag vill verkligen inte att alla musiklegender ska försvinna, även om det kommer att göras fantastisk musik idag så har jag svårt att acceptera att alla de gamla godingarna kommer en dag att försvinna, även om deras musik lever kvar, vilket jag är otroligt lycklig över, så kommer jag aldrig få se dom live. Att gå på konsert må vara det bästa som finns, man glömmer allting annat, man låter musik fylla en, låter tonerna gå igenom kroppen, tar emot publikens kärlek, man får en känsla av att tusentals människor är enade för en kväll. Jag är priviligerad över att fått uppleva tre Bruce konserter, men jag kommer ha en evig sorg över att aldrig fått sett Beatles live. 


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 13 augusti 2012 12:44

 . .baby.



Måndag, ny vecka, nya möjligheter. Jag antar att det är snart dags att packa ner mitt liv i lådor, har väl fortfarande inte förstått att jag ska flytta än, kommer nog inte förstå det förrän dagen är kommen, det känns som en lättnad samtidigt som jag är otroligt nervös, det kanske man kan räkna ut efter ex antal blogginlägg om min flytt. Ska bli spännande och se hur det kommer att gå. Det kommer säkert gå hur bra som helst :)


/Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards