Alla inlägg under oktober 2012

Av Jeanette Sjöberg - 29 oktober 2012 23:24

 . . make the stars looks like the stars not shining.


Sitter och myser till lite Elvis såhär på kvällskvisten och inser att jag snart fyller 23år, när jag var 15år trodde jag att jag skulle ha hela livet utplanerat vid den här åldern, men det verkar som att ju äldre man blir, desto mer ambivalent blir man, eller iallafall jag. Borde väl besöka John Blund snart istället för att fundera ut alla livets frågor klockan 23:32 på en måndagsnatt, jag tror att jag inte blir ett dugg klokare av det faktiskt. 


Jag önskar att jag vaknar upp och ser det vita guldet på marken imorgon när jag vaknar, då blir jag lycklig :)

Godnatt / Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 28 oktober 2012 22:29

 . .of your hand.


Jag har lyckas igen, jag förstår verkligen inte hur jag hela tiden hamnar i alla olika situationer. Ta igår som exempel, skulle göra en liten macka med ägg och korv till mina kära vänner, jag glömmer att sätta på fläkten utlöser brandalarmet och springer runt som en tok och försöker fläkta med grillspaden, inte effektivt kan jag meddela, det är tur jag har människor omkring mig som tänker logiskt för det är någonting jag inte verkar besitta. Sen idag så var jag ute på äventyr igen,jag skulle skriva ut ett arbete, det funkar inte första gången och jag antar fort att det här går inte att göra hemifrån så jag beger mig till skolan tur och retur buss för att inse att det enda jag behövt gjort var att ändra en inställning på dokumentet, så jag beger mig hemåt igen, inser att när jag kommer innanför dörren att jag glömt mitt usb-minne på skolan, så det blev ytterligare en 40minuters promenad, bra där Jeanette! :)


Som tur är så är jag inte bitter för det! Godnatt :)

/Jeanette 

Av Jeanette Sjöberg - 25 oktober 2012 22:01

 . . the air went out.


Tre alarm och två telefonsamtal krävdes för att jag skulle vakna till liv idag, det verkar som om jag gått in i min nattuggle-period igen, jag kanske är menad att gå i idé så fort mörkret smyger sig på, men ändå tyckte jag av någon konstig anledning att det var mysigt att det var kolsvart utanför fönstret när jag slog upp ögonen. För någon dag sen så föll någonting från himlen som liknade snö, och jag vart lycklig i hela kroppen och man kan ju tycka att det är konstigt att någonting så lite kan göra så mycket men mina kära vänner ta på er tummvantarna och gör er beredd för vintern är snart här, whopwhop! :)  


     


/Jeanette





Av Jeanette Sjöberg - 18 oktober 2012 23:16

 . .and you saved me.


Kaffe precis innan sängdags har aldrig varit en särskilt bra idé, en dålig vana jag verkar ha tagit efter,det enda positiva det för med sig är att jag får ägna mig till min favoritsysselsättning, att lyssna på bra musik. Eftersom jag inte kan spela något instrument så försöker jag komponera en ultimat spotify-lista, det gott folk är inte så lätt som man tror ;) Jag ska inte överdriva, det kanske är lite lättare än att spela Beethovens Monlight Sonata på piano.


Godkväll!

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 15 oktober 2012 22:47

 . .everlasting smile.



Otroligt produktiv idag, åkte in på skolan 5h innan föreläsningen och fick tre ord skrivna, ger mig själv en klapp på ryggen och konstaterar att jag gjort ett bra jobb idag, eller jag har iallafall haft bra tankar och det var väl dom som räknades va? Tänkte göra ett nytt försök imorgon och se om jag blir smartare under natten om inte annat hoppas jag att jag drömmer en inspirerande dröm om flygplanshubbar eller kameler, får se om jag lyckas somna överhuvudtaget, var så otroligt klok och tog en kopp java såhär på kvällskvisten.


Bäverhej!

/Jeanette









Av Jeanette Sjöberg - 14 oktober 2012 12:37

 . .she calls the lucky one.



Klockan är 12:43, och här ekot, helgen har varit alldeles förträffligt trevlig med oktoberfest på lokal & självlysande rör på corona, börjar fundera på om jag ska göra det till en tradition att sitta på rumpan på dansgolvet, eftersom det verkar numera vara ett vanligt fenomen på diskotekskvällarna, men trots det har jag ju bara förstört en glasflaska den här helgen, eller var det två? Vem räknar?


Riktigt slö söndag idag, borde sitta och fila på ett PM just nu, synd bara att det finns så mycket som är så mycket roligare att göra, kanske jag ska vänta med livet till imorgon istället?



   


Tjolahopp / Jeanette


Av Jeanette Sjöberg - 11 oktober 2012 22:02

 . .and not pretend.


Cell hit & cell dit, en siffra här & en annan siffra där, jag känner mig alldeles yr av alla nummer jag tagit in i mitt huvud idag, antar att jag får blåsa bort all kunskap med bra musik så kanske jag drömmer om någonting annat än excel. Jag lyckades hamna på genren av julmusik av någon konstig anledning och inser att jag längtar till vintern, jul, snö och glitter, ja, jag är lite knäpp att längta till kylan och till mörkret, men vintern må vara en av de bästa årtiderna och julen är med hästlängder den bästa högtiden.  


/Jeanette 




Av Jeanette Sjöberg - 10 oktober 2012 22:07

 . .must have been the tear on your eye.


Idag fick jag ett tecken på att solen faktiskt existerar, en alldeles förträfflig dag med gula löv, bra humör & världens största glass sedan blir ju inte dagen sämre när mina rara vänner marknadsför min helt ointressanta blogg, så ett stort tack till er Linus & Erik som äntligen gjort mig till en stjärna på blogghimmlen, som jag har sett fram emot den här dagen?! Hrm.


Har suttit & diskuterat bulle bulle principen idag, för de som inte vet är bulle bulle en skånsk "delikatess" som består av en ostfralla som man gröper ur med två fingrar för att sedan lägga in en fet klump med smör och sedan pressa in en chokladboll, om man då känner att det här är för kaloriesnålt så kan man enligt skåningarna lägga till sylt eller jordnötssmör. Vad är då bulle-bulle-principen, jo att gott+gott=borde bli gott? Man kan ju även applicera den här teorin på ett flertal andra kombinationer såsom kött+kolasås=gott?  Vad vet jag.



       



Nu ska jag fortsätta att svära över Excel, godnatt.

/Jeanette




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards