Alla inlägg under juli 2009

Av Jeanette Sjöberg - 24 juli 2009 23:47

. .  if you say that I am the one


 Jag facineras av hur musiken kan ta en tillbaka till, tankarna, känslorna, omständigheterna, allt, det är sjukt, för en minut kan det kännas som om man var där. En ton & allt kan brista, det kan vara tårar, det kan vara skratt. 

Av Jeanette Sjöberg - 24 juli 2009 03:53

 . .  I'll be there


Som vanligt funderar jag över saker & ting, vad ska jag göra? Vad gör man? Jag har nog aldrig varit en person som haft allt klart för mig, om man kollar variationen på de saker jag velat "bli" genom åren så kan man se det. På dagis ville jag bli vetrinär, -"för jag ville laga lamm". Sen ville jag bli kock, då tillagar man saker. Polis har väl varit en tanke någon gång under mellanstadiet, i högstadiet visste jag inte, på gymnasiet trodde jag att ville bli socionom, men nu vet jag inte längre? Back to zero! Men det ordnar nog sig ska jag se. 



Jag saknar mysklassen, träffade filpa idag och insåg att jag i stort sett inte pratat med någon sen vi tog studenten. Jag vill inte att det ska bara pysa ut i sanden! Så jag antar att jag måste ta tag i saken.



Sommaren är kortast har jag kommit underfund med, ganska långt efter Tomas Ledin men ändå, jag tror jag tillbringar för mycket till på Mcdonalds, arbetandes! ;D Men jag tror det är dags för en tripp, någonstans, jag kanske tar och bokar en biljett någonstans!  Spontant är alltid bäst! :)



/Jean

Av Jeanette Sjöberg - 12 juli 2009 14:37

 . . .If I could find a way



En lustig sak som jag tänkte på, om tidsresande skulle vara möjligt, då tror jag att många även jag skulle välja att hellre resa bakåt i tiden än framåt i tiden, tider man kanske varit med om, eller tider man kan läsa om i böcker. Framtiden är väl spännande men den kommer ju ändå att komma, det förflutna kommer man inte få igen, den finns där, bortom det man kan nå, man kan ju välja och vraka ur minnet, men ändå, man får det inte, inte på riktigt. Eller, jag kanske är för nostalgisk för att välja framtiden? Det hade väl varit coolt att se 4020, om vi existerar då.


Det jag kom att tänka på, utan att låta gammal (haha) Hur fort saker och ting har gått, som när man var 8 år och bara i den vildaste fantasin kunna ha videosamtal med någon. Hur coolt man tyckte det var när CD-freestylen kom ut som skaksäker (även fast den inte var det). Det underliga jag tycker att vi lyckas kommit så långt inom teknologin, men inte så långt inom andra områden, om vi kan göra under inom teknologi, varför kan vi inte skapa fred på jorden, jag vet det handlar om så mycket mer komplexare saker än sladdar och elektroniska chip, det handlar om människor. Men man kan ju alltid vara en drömmare. 


Lite meningslöst tänkande är alltid trevligt :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards