Alla inlägg under mars 2012

Av Jeanette Sjöberg - 27 mars 2012 22:19

 . .I had a girl.


Rastlösheten bara hänger, borde vara trött efter en dags jobb men ack, om det inte vore för mörkret hade jag tagit en liten promenad. Jag känner attt jag vill träffa människor, göra någonting roligt, men vad? 


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 26 mars 2012 14:30

 . . många förut.


Ledig måndag, otroligt skönt! Dock är jag för ovanlighetensskull rastlös & alla jag känner i princip jobbar, så nu har jag lagt lite tid på att städa, känns som om det finns bättre sätt att döda tid på, men jag antar att det är nyttigt. Skulle vilja ha lite ny musik att lyssna på, dock är jag inte så fantasifull när det kommer till den fronten, får kika efter inspiration.


Tjolahopp

/Jean

Av Jeanette Sjöberg - 23 mars 2012 14:18

 . .värld.


Lyssnar på Ted Gärdestad & känner att jag sprudlar av vårkänslor, idag är en sån där dag då jag känner att allting är möjligt, klysichigt kanske, men ojoj vad våren är bra för humöret. Tog en promenad/springtur runt min lilla hemby och jag känner spontant att jag borde göra det oftare så kanske man blir kvick lagom till sommaren. Idag tog jag ett steg närmare min framtid, jag skickade in mina utbildningsval, sen om det är det jag vill göra i de kommande 40åren det vet jag inte, vi får se, men nu känner jag ändå att jag är på väg någonstans, på väg framåt.


Blandat inlägg men fick ändå det jag ville ha sagt ;)

Ha en bra dag i solen allihopa! :)


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 19 mars 2012 18:41

 . . Jesus loves you more than you will now.


Så återigen måndag och för ovanlighetens skull är jag pigg efter en dags arbete, jag funderar starkt på att uttnyttja det och ta en sväng på gymmet innan innebandyn om jag inte vill säga blir lat & sitter kvar här och glor runt på internet och lyssnar på bra musik, vi får väl se helt enkelt.


Nu börjar framtiden ljusna upp lite för mig, eller rättare sagt jag känner mig mer upplyst om mina kommande år, det känns dock läskigt att man ska ta det stora beslutet som man funderat på ända sedan man var 6 år:-Vad ska jag blir när jag blir stor?


När jag gick på dagis ville jag bli vetrinär, jag ville laga djur, helst kanin & får enligt min lilla dagbok. Sen ett tag där på mellanstadiet fick jag för mig att jag ville bli polis när jag patrullerade korridorerna på lilla solede. Sen på högstadiet fick jag för mig att jag skulle bli socionom eller psykolog, insåg väl kanske med åren att jag inte har rätta virket för det. Nu är jag 22 och det finns absolut ingen röd tråd i mina val eller tankar om framtiden så jag antar att jag måste ta steget bara, för jag kan ju inte bara fortsätta gissa vad jag är ämnad för, jag måste uppleva det.


Det var väl en normal måndagsfundering antar jag, Tjolahopp!

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 17 mars 2012 16:10

 .. my imagination.


Lördag, och ännu en sportspäckad helg med innebandy igår, fotboll idag och innebandy igen, bra att man är aktiv & så då. Tråkigt att man inte har tid för den andra sociala biten ;) Just nu sitter jag och är rastlös & inväntar på att mina vänner ska helt plötsligt vilja vara spontan och umgås, om det behöver vara spontant vet jag väl inte. Antar att jag får nöja mig med en kopp kaffe & lite vandring i utbildningsdjungeln.


/Jeaan

Av Jeanette Sjöberg - 13 mars 2012 01:39

 . .to get the dirty job done.


Rödhårig är man nuförtiden, eller ja riktigt mörkt rött nästan brunt. Jag är otroligt nöjd och förstår inte riktigt varför jag varit så otroligt feg i alla mina 22år, nu är det gjort & jag kan till och med tänka mig att färga det ännu rödare.


Jag har varit så otroligt lat på senare tid & inte gör det min bikini-ångest bättre direkt, jävla-skit(om jag får svära) Nu måste jag skärpa till mig och ge mig själv inspirationen och självförtroendet. Hejja hejja.. sällan jag hejjar på måndagar.


Godnaighty.

Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 7 mars 2012 18:17

 . . not a trace, hooked down in my mind.


Onsdag, onsdag fullbokade onsdag arbetat hela dagen och ska snart iväg och spela fotboll, direkt från fotbollen till innebandyn sen tillbaka till sängen & upp med tuppen för arbete imorn igen, känns väl inte alls så inspirerande, inte idag iallafall. Vi får väl se om det vänder.


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 6 mars 2012 13:01

 . .and you were a lady, would you marry me anyway?


Tar en riktigt stor kopp kaffe & känner lugnet, känner av ledigheten. Ingenting inplanerat förutom en liten fika med min kära vän Nina, känns otroligt skönt att inte ha en enda tid att passa. Jag & Sandra körde en lite Carpe diem fast Carpe Noire(om det fanns nått som heter så), slutade jobbet klockan 00 inatt då fick vi för oss för att ta en tur i pulkbacken så vi värmde på kakao & drog ut, vi hann åka 4 åk innan jag hörde någonting från skogen och vart för rädd för att vara kvar, bra där! Ett pluspoäng för våran spontanitet iallafall. 


Nu ska jag se vad den här dagen har att erbjuda mer än solsken! ;)


Ciao! /Jeanette


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards