Alla inlägg under maj 2012

Av Jeanette Sjöberg - 29 maj 2012 14:36

 . .never comes.


Sitter hemma i karantän, angenämt när man mått som en groda i några dagar, men jag säger väl som skorpan; jag ser ljuset Jonathan. Jag sitter som vanligt i förrvirringen, ena dagen vill jag gör ditten och andra dagen vill jag göra datten, frågan är bara om jag ska ta en sak i taget? Det är väl ett uttryck jag aldrig kommer förstå mig på. 


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 22 maj 2012 17:19

 . .my love.


Jag tror mitt 16-åriga jag skulle vara lite besviken på mitt 22-åriga jag, vid det här laget skulle jag varit runt jorden sju varv, skulle ha bott utomlands i minst 3månader, jag skulle kunnat sju olika språk och jag skulle ha börjat pluggat. Men jag kanske kan berätta för mitt 16-åriga jag att det inte är så lätt som man tror, och kanske borde jag vara stolt över det jag åstadkommit såhär långt för det är inte skam det heller. Jag tror man måste gjort något storartat för att vara lyckad, kanske för att man ses som misslyckad idag om man inte bor utomlands eller studerar till något välbetalt jobb. Jag är ändå en lycklig människa, och det är väl kanske det som är viktigast :) 


Solen skiner idag, och jag,mamma och Jocke unnade oss en go lunch på skatan, cause we are worth it! :)


/Jeanette



Av Jeanette Sjöberg - 21 maj 2012 13:33

 . .death to my hometown boys.


Jag åkte hem vid 04:00 imorse och såg hur morgonsolen färgade alla träden gröna och såg hur strålarna speglades emot den glasklara vattenytan och log för mig själv och tänkte; nu är sommaren här. Det där var mitt stora försök till att låta poetisk och vad jag egentligen menade med det där är väl att jag är lycklig över att solen och värmen är här, jag är till och med lycklig över alla mina tusen fräknar jag lyckats samla på mig på några dagar, det är ett tecken på att jag snart kan ligga i gräset och lyssna på fågelkvitter, att jag snart kan bada i det böljande blå, att jag snart har semester vilket betyder att jag snart ska få se Bruce Springsteen. Lyckligt inlägg idag hurnini, hoppas att ni mår lika bra som jag idag :)


/Jeanette and the blueswadeshoes.



Av Jeanette Sjöberg - 10 maj 2012 23:48

. . .all night.


Jag saknar sista-minuten inlämnade uppgifter, jag saknar klassrummet, jag saknar böcker, jag saknar till och med prestationsångesten(även om den finns idag). Jag saknar skolan, och kanske det inte behöver dröja så länga innan jag får sätta mig i skolbänken igen, kanske det blir redan i höst. Jag har sökt utbildning, frågan är bara om jag vågar ta steget om jag vågar ge mig in på det osäkra istället för att klamra mig fast i min nu trygga omgivning. Jag måste ge för att få, och nu är det på tiden att jag gör någonting, att jag gör någonting för mig och bara mig. Det känns som om den tiden kommit och den kunde inte kommit mer rätt.  


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 9 maj 2012 16:49

 . . Parallel universe.


Onsdag, känns som evigheter sen jag skrev, antar att det inte funnits någon inspiration eller någonting intressant att förtälja. Finns fortfarande ingenting intressant att skriva, dock finns det inspiration. Sitter för tillfället och lyssnar på lite Red hot chili peppers ett efterlängtat tillägg till Spotify. Vårstädade härom dagen och hittade ett par gamla slitna shorts från sjuan och till min stora förvåning och lycka fick jag på mig dom, jag fick till och med igen knappen. Jag hatar att skryta och jag hatar att vara ytlig, men ack så bra det kändes, det känns som om jag är på rätt väg nu, och kanske kanske inom en snar framtid kan jag känna mig nöjd. 


/Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards