Alla inlägg under november 2012

Av Jeanette Sjöberg - 29 november 2012 00:23

 .  . to the seaside?


Sitter och fäller en liten tår och kom och tänka på att du skulle fyllt 24 år igår, tiden går så otroligt fort, men jag tänker på dig ofta Sebastian och tänker att livet är orättvist men jag minns dig med glädje, ditt leende framförallt ditt skratt, jag vill bara säga grattis i efterskott och att vi saknar dig. 


/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 27 november 2012 23:51

 . .then you realise that here I stand with everlasting love.


Klockan är 23:52 och jag är alldeles sprallig, rastlös och lycklig, att någonting så simpelt som snö kan göra mig så otroligt glad jag antar att det inte krävs så otroligt mycket för att jag ska le men som jag längtat efter den kyliga årstiden, jag antar att ni kommer höra en annan historia i slutet av februari då jag inte kan göra någonting annat än att tjata om tussilagos vid vägkanten eller midsommarkransar i slutet av maj. Jag vet inte vad det beror på men jag har alltid varit en fanatiker över årstider, det är någonting med skiftet som gör att det bubblar i kroppen.


Har varit på frenetisk jakt efter en liten festblåsa till helgens sittning, efter mycket suckar i omklädningsrummet på diverse butiker har jag äntligen hittat en som jag kanske kommer trivas i, efter en flaska vin trivs man väl i det mesta antar jag?   


Jag önskar en god natts sömn från mig till er alla.

Hoho/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 26 november 2012 00:03

 . .i think I lost my guts to.


Minuter blir till timmar, dagar blir till veckor, veckor blir till månader och månader blir till år, det känns som om tiden bara flyger förbi och ibland kan jag tycka att det känns lite skrämmande, ibland önskar jag att man kunde trycka på paus och andas ut litegrann, bara en liten stund. Jag trivs i nuet vilket är bra, förhoppningsvis så har framtiden massa trevliga överraskningar att bjuda på. En trevlig helg med mycket prat och många skratt har jag iallafall att blicka tillbaka på :) Jag vet, ibland pratar jag i gåtor och låtsas vara djup.


Godnatt :)

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 22 november 2012 21:11

 . . turns turns.


Skrivkramp & ett huvud lika tungt som en vattenmelon, om man tycker den är tung? Lika mottaglig som en vattenmelon iallafall, alltså inte mottaglig överhuvudtaget. Jag vet inte riktigt vart den här veckan tog vägen det ryktas som att det är fredag imorgon och jag som tyckte det alldeles nyss var måndag men så kan det gå när man har roligt. Det känns som om jag haft en väldigt sportig vecka inte för att det är jag som varit hurtig men för att jag sett andra varit hurtiga, såg hockey + fotboll i tisdags och igår var det fotboll, känns väldigt givande.


Ostrukturerat inlägg, kände väl bara för att skriva av mig litegrann.

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 19 november 2012 21:36

 . .hold your breath and count to ten.


Tror jag måste börja göra en checklista över mitt liv, så mycket som jag borde göra eller köpa och framförallt mycket jag INTE borde köpa, jag har väl inte varit känd för att vara strukturerad och organiserad, men det kan vara på tiden att jag ger det ett tappert försök och vem vet kanske det går att lära en gammal hund sitta? Första uppgiften för den här kusen är inlämnad vilket gör min lista en punkt kortare, men jag känner mig optimistisk för framtiden.


  Sol i sinne, brun inne / Rudolf.


Jeanette




Av Jeanette Sjöberg - 18 november 2012 22:47

 . .all you need is love.


Söndag och återigen söndag och jag gör ett tappert försök i att låtsas som om det är vinter med filmen love actually och koftor men jag får inte riktigt till den stämningen jag är ute efter, kan bero på att marken fortfarande är grön och himlen är gråare än betong. Har spenderat helgen i Sundsvall, träffat nära och kära, lyssnat på bra musik babblat om allt mellan himmel och jord och spelat lite innebandy, eller ja idag känns det som om jag spelat väldigt mycket innebandy då jag vankar fram på grund av all träningsvärk.


Jag funderar ibland om mitt huvud är riktigt ibland eller om jag bara har temporära black-outs? Imorse efter duschen skulle jag låna hår-mousse men efter en stund så lägger jag märke till att jag luktar man och inser att jag dränkt huvudet med rak-lödder, hoppar in i duschen kommer på att jag fortfarande har kläder på mig..braaa där! Hejja mig.


Godnatt alla pigga lärkor.

/Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 13 november 2012 23:57

  . .and sleep tonight?


En gammal dänga från nittiotalet, en gammal känga från 87? Ja, jag pratar bara en massa strunt, kan det vara bristen på min inspiration eller bara min stora rastlöshet som har en tendens att återkomma såhär på kvällskvisten? Jag vet att jag borde sova att jag borde tycka att det vore skönt men jag kan inte finna någon ro att bli trött. Jag tror jag behöver någonting som lugnar min själ litegrann och vad det är vet jag för tillfället inte, kanske kan Celine Dion eller någon annan ljuv stämma få mig ner i varv?


Godnatt till alla er som är vettiga nog att sova :)

Jeanette

Av Jeanette Sjöberg - 11 november 2012 22:14

 . . so I can see, the part of you that's drifting over me.


Regnet bara öser ner och jag känner mig rastlös men orkeslös, därför väljer jag att spendera kvällen med en lite trip down the memory lane med askungen och en näve karameller, eller karamellerna tog slut för en timme sen, men det hör ju inte hit. Helgen har varit otroligt mysig måste jag säga, fredagen bestog av en epp med musik quiz för att sedan rundas av med lite lips,snus och hjortonsvin med Erik & Linus. Igår arrangerade vi en liten återspark för tvåorna, oj så skoj vi hade, med korvar och bomullstussar. Idag har jag gjort ett ärligt försök till att vara produktiv, blev någon sida destinationsutveckling och några ord om Kiruna, men mer än så hade jag varken hjärna eller inspiration till.


Godkväll.

/Jeanette

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards