Alla inlägg under december 2009

Av Jeanette Sjöberg - 25 december 2009 19:13

..about it.


Vad fort den gick, julen. Så långa förberedelser, stök och bök i kök för att laga köttbullar, sylta och gravad lax. Sedan har vi då alla affärer som anställer extra personal för den speciella dagen, alla dessa timmar vi lägger ner på julafton, allt jobb vi lägger ner på julafton och för att inte prata om hur mycket pengar vi lägger ner på denna dag, och 24 timmar senare är den över. Men visst är det värt det? :)  Jag tycker julen är en fin tradition, en mysig tid med familj och vänner, kunde inte sagt det på ett mer tradionellt vis.


Idag är det dags för alla krogar och snabbmatsställen att förbereda sig för den tradionella fyllan på juldagen. Jag själv ska spendera juldagen med att sälja hamburgare, får se hur trevligt det kan bli :) Kanske inte lika trevligt som julaftons kväll men man får helt enkelt göra någonting roligt av det, inställning är väl allt? :)


Kan ju berätta en annan trevlig överraskning att den 17 juni ska jag & Jocke på Rod Stewart, wonderful :) 


Klackarna i taket ni / Jean

Av Jeanette Sjöberg - 22 december 2009 15:10

. . Och över hela landet drar en kollektiv noja
Det pyntas, sjungs och skickas fåniga kort
O Jesus, se nu vad du har gjort


För om du inte blivit född hade vi sluppit en högtid
Med tomtar, lutfisk och kvalmig glögg
Vid nån risig gran och som ackompanjemang
Får man överdoser utav bjällerklang. - Just D

 

Idag är det dan för dan före dopparedan, och jag känner att jul lugnet har lagt sig, åtminstone för min del som redan köpt alla julklappar. Det här ger ju ett hopp inför framtiden, att jag kanske har framförhållning med någonting. Men jag kan nästan satsa pengar på att när jag väl fyller runt 40 så står jag där, dan före dan före dopparedan utan en enda julklapp inköpt, man står i en 40 minuter lång bilkö in till birsta för att stå 3 timmar i kön i butiken för att köpa det efterlängtade presentkortet på H&M. Men vad vet jag, vid 19års ålder är jag ju riktigt duktig på det där med julklappar ;) 


God Jul önskar jag :)




Av Jeanette Sjöberg - 20 december 2009 19:40

 . .and what have you done? Another year over, and a new one just begun.



Snön bara öser ner, och jag njuter, oj vad jag njuter :) Även om man måste skrapa rutor och borsta och skotta så njuter jag. Även fast den rikitiga julkänslan inte infunnit sig än, så är det mysigt just nu :) Livet kan vara så trevligt.


Alltid lika roligt att vara på julbord med Njurunda, folk som dansar av bord och somnar på golvet ;) Vaknade imorse och undrade vart jag var, och kom på att jag hade gått in i alice och björns gästrum för att vila igår ;D vart lite längre än vad jag hade tänkt mig då :) men i  övrigt en riktigt trevlig kväll :) 


I övrigt så har jag väl inte varit den mest nyttigaste idag, pizza till lunch och hamburgare till middag och troligtvis chips ikväll ;) haha, men ibland ska man kunna ha sådana dagar, så länge det inte blir det en vana och inte fler gånger än 1 gång per månad ;D haha.



God jul :)

Av Jeanette Sjöberg - 12 december 2009 19:55

 .. take another little peace of my heart




Ironiskt, kanske lite, igår var jag iväg på stadhuset för att lyssna på gruppen ingenting, som jag aldrig hört förut, eftersom när jag tänkte lyssna lite på spotify så sökte jag glatt på "någonting", dock fann jag ingenting, inte gruppen utan nada.


Fick dömma pingis idag med fotbollslaget också, tokigt hur man kan bli rädd för en 7 år yngre tjej, men jag blev lite skraj för henne alltså ;) 


/jean  

Av Jeanette Sjöberg - 10 december 2009 17:51

. .  I want to fly away




Mättheten hänger efter en måltid av husmanskost när den är som bäst;  biff med lök, gelé och potatis. Spara, spara och spara pengar tänkte jag göra, så vi kan bege oss snart. Men imorgon ska det spenderas i damerna 90's ära, Nina & Ewe vill säga.  



/ Jean

Av Jeanette Sjöberg - 9 december 2009 17:06

 . .today.



Jag hatar känslan av pressen från stressen, ändå känner jag den varje dag, jag stressar ofta för småsaker det är sanningen, men ofta är det för att jag har tagit på mig för mycket, så lösningen är väl att jag lägger ner med någonting, men det kan jag inte, känns det som. Sen gör min glömska & förvirring  inte saken bättre, såsom att glömma kolla mailen, eller en av dom iallefall gör ju saken mycket sämre. 


Nu är det dags för en förändring känner jag.



/ jean

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards