Alla inlägg under oktober 2009

Av Jeanette Sjöberg - 26 oktober 2009 18:37

. . It's my life
It's now or never
But I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive


Ja, nu har jag börjat snoka runt lite, och Los Angeles i Januari en månad är inte helt omöjligt ekonomiskt, dock måste jag snåla som bara den, så jag antar att mitt snålande kommer börja imorgon, för det kommer vara värt det.För nu vill jag göra någonting :)  Jag fann ett billigt hostel i Hollywood, 20$ natten, och om dollarn forsätter ligga lågt så ser det ut som ett alternativ :) Jag hoppas på att min vision blir verklighet, vision och vision, men en plan är det iallefall.


/Jean

Av Jeanette Sjöberg - 25 oktober 2009 15:34

. . I'm going now while I'm still young, my darling meet me there
Wish me luck my lovely, I'll send for you when I can
And we'll make our home in the American land



Jag har pratat om hur jag vill åka utomlands och jobba, som alla andra I guess. Just nu är det USA som lockar allra mest, dock verkar det en lång process innan man ens kan fundera på att jobba där, alla arbetstillstånd & green card som verkar omöjliga att lägga vantarna på, fast nu utgår jag från min otroligt korta research som jag gjort.


Jag kollade upp en teaterskola, som verkade helt otroligt rolig, jag hade väl inte tänkt att bli skåderspelare eller något, men det var iallefall en 3-års utbildning i LA, tror jag. Jag tänkte tre år av mitt liv är inte så mycket, speciellt inte för att förgylla det, men jag kände att 100 00kr var lite mycket pengar för att bara förgylla tre år med en karriär som jag förmodligen inte har någon framtid inom, pessimistisk jag vet, men även realistiskt, tyvärr.


Så just nu sitter jag och tänker så det knakar vad mina alternativ är, för jag har spring i benen, och jag känner att det är på tiden jag gör någonting jag vill med mitt liv. 


En annan tanke som slog mig idag var att jag vill börja i kör ;) Haha, jag har många ideér som man märker, mycket ord och liten verkstad skulle väl passa in på mig! 


Jag kanske borde skriva när jag kommit på något vettigt istället för att skriva om en massa ideér som kanske aldrig blir av, men jag antar att man måste tillåtas att drömma från gång till gång :)



/Jean

Av Jeanette Sjöberg - 20 oktober 2009 01:01

. . I saw his face and it was a face I loved



Jag har aldrig varit så mycket för att sova på nätterna, därför sitter jag här, och gör ingenting vettigt alls för den delen. Hur kommer det sig, att det är så facinerande trevligt att vara vaken på natten, är det för att det alltid var lite förbjudet att vara vaken sent när man var liten? Så att det är det illegala som gör det spännande, fast det då inte är illegalt när man är 19? Dum teori. Det kan inte heller vara att alla andra sover, för det är ju inte trevligt. Jag antar att jag inte har något vettigt svar på min egen ställda och onödiga fråga :) Möw


Freddie Mercury, oj! Wow, men det visste du redan :)



/jean

Av Jeanette Sjöberg - 20 oktober 2009 00:04

. . sucess



Just i detta nu sitter jag och försöker skriva ett CV, ja klockan är 12 på natten, men jag fick ett infall. Jag inser också svårigheterna med att skriva ett papper om sig själv, det svåraste är väl att stå ut i mängden samtidigt som man fulfill alla kriterier för en bra anställd. Men det ska bli spännande och se om det ger något resultat.


Idag fick jag ett plötsligt infall, jag vill till USA, jobba, studera, kolla runt; Hollywood skulle nog bli mitt första stopp. Det låter kanske löjligt att komma från mig med ingen erfarnhet; men jag skulle vilja gå teaterskola, som de flesta andra, jag tror jag skulle njuta av livet :)


Två gånger idag har det hänt någonting konstigt i min kropp, jag blir yr, tänker på saker som inte hänt, som om jag drömt fast i vaket tillstånd, jättekonstigt och äckligt som tusan :S



obegripligt inlägg

/jean

Av Jeanette Sjöberg - 10 oktober 2009 13:45

. . are made of this!



Hoppas innerligt på en seger idag, första seriematchen för mig, men inte för laget :) Har mött härnösand, där slutresultatet blev 4-4, så idag mot Söderhamn skulle jag tycka att det var ypperligt att plocka en 3:poängare. 



/jean

Av Jeanette Sjöberg - 5 oktober 2009 12:09




. . änglarna att landa.


Den 5 oktober 2009, kylan ligger tät i njurunda, frosten tar ett stadigt grepp om växterna, som kämpar för att komma ihåg sommarens värme. Jag är ingen romanskrivare, men det jag ville säga är att jag trivs med att kylan och mörket är tillbaka, även om jag är mörkrädd och fryser. Men jag älskar att tända ljus, och med mörket och kylan kommer också innebandy säsongen, tummen upp för det! 


Jag som tänkte gå på diet, men jag har aldrig varit mycket av en diettjej, oturligt nog.  Jag gillar mat och snacks på tok för mycket. Det började bra, typ dom första tre dagarna, då var jag peppad, men ju mer tiden led så känns det tråkigt att käka eller dricka pulver när man kan äta smakrik mat :) Men jag antar att jag ska försöka igen. Vi får väl se! Ska bara ge mig fan på det.


Hoppas timråarna vinner ikväll.

/ Jean 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards